Ekstrak Biji Anggur Membunuh Sel Kanser

Jakmas Car Rental
0


Penyelidik di University of Colorado telah menunjukkan bahawa versi yang disintesis daripada komponen yang paling aktif ekstrak biji anggur - B2G2 - menyebabkan sel-sel kanser prostat mati manakala meninggalkan sel-sel sihat tanpa luka. Kajian ini akan diterbitkan dalam jurnal  Nutrition and Cancer .

"Kami telah menunjukkan aktiviti anti -kanser yang sama pada masa lalu dengan ekstrak biji anggur (GSE ), tetapi kini kita tahu B2G2 adalah bahan yang paling aktif secara biologi yang boleh disintesis dalam kuantiti yang akan membolehkan kita untuk mengkaji mekanisme kematian terperinci dalam sel kanser, "kata Alpna Tyagi , PhD, University of Colorado Skaggs School of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences. Tyagi bekerja di makmal CU Cancer Center investigator dan ahli fakulti Skaggs Sekolah Farmasi, Chapla Agarwal . PhD .
Photo used under Creative Commons from Chrisada Sookdhis
Kumpulan itu telah menghabiskan lebih daripada satu dekad menunjukkan aktiviti anti -kanser GSE dalam keadaan makmal yang terkawal. Sebagai contoh, kajian sebelum ini menunjukkan keberkesanan GSE terhadap sel-sel kanser dan juga telah menunjukkan mekanisme tindakannya . " Tetapi sehingga baru-baru ini, kami tidak tahu yang konstituen GSE mencipta kesan ini. Sebatian semulajadi, GSE, adalah campuran kompleks polifenol dan juga setakat ini ia telah menjadi jelas tentang juzuk biologi aktif GSE terhadap sel-sel kanser, "kata Tyagi .

Akhirnya kumpulan menegaskan B2G2 sebagai sebatian yang paling aktif, tetapi , " ia mahal dan ia mengambil masa yang lama untuk mengasingkan B2G2 daripada ekstrak biji anggur, " kata Tyagi .

Perbelanjaan yang mahal berkaitan dengan pengasingan B2G2 membantutkan usaha-usaha penerokaan dengan lebih lanjut. Sehubungan itu mereka memutuskan daripada penulenan B2G2 dari GSE , kumpulan itu mengambil keputusan untuk mensintesis ia di makmal. Kajian semasa melaporkan kejayaan usaha ini , termasuk keupayaan untuk mensintesis gram-kuantiti B2G2 dengan lebih cepat dan murah .

Pada laporan bahagian kedua, kumpulan penyelidik menunjukkan aktiviti anti-kanser B2G2 disintesis sama dalam mekanisme dan degree keberkesanan GSE keseluruhan.

"Matlamat kami semua adalah percubaan klinikal sebatian biologi aktif dari GSE terhadap kanser manusia. Tetapi ia sukar untuk mendapat kelulusan FDA untuk perbicaraan di mana kita tidak tahu mekanisme dan kesan yang mungkin semua komponen aktif. Oleh itu, mengasingkan dan mensintesis B2G2 adalah satu langkah penting kerana sekarang kita mempunyai keupayaan untuk menjalankan lebih eksperimen dengan sebatian tulen. Kerja yang sedang dijalankan di makmal terus meningkatkan pemahaman kita tentang mekanisme B2G2 ini tindakan yang akan membantu untuk kajian pra-klinikal dan klinikal pada masa akan datang , "kata Tyagi .

Sumber: Newsmaxhealth



Post a Comment

0Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Post a Comment (0)
To Top